Hjem SFO Aktiviteter i SFO'en

Aktiviteter i SFO'en

Plads til det frie valg

I vores SFO er der mange forskellige aktiviteter. Både til de børn, som elsker at lege Tarzan i gymnastiksalen, og til dem som trives med at sidde og spille spil eller være kreative.

Hver dag tilbydes forskellige aktiviteter, som kan ses på ugeplanen. Barnet ved derfor altid, hvad der er at vælge imellem de dage, man er i SFO.

Vi vægter det frie valg højt, så barnet vælger selv hvilke aktiviteter, det har lyst til at deltage i.

Klasseopdelte aktiviteter

I SFO'en laver vi også klasseopdelte aktiviteter. Det vil sige aktiviteter kun for 3. klasse, kun for 2. klasse osv. Som eksempel kan nævnes "2. klasse-sjov", hvor der laves forskellige aktiviteter som fx. Stop Motion-film med Lego eller andet, hvor man får tid til at fordybe sig, lege og lære. En anden aktivitet kan være en tur i skolekøkkenet, hvor man bager.

3. klasses aktivitet

Når man kommer i 3. klasse er det helt særlige ved at gå i SFO "3. klasses aktiviteter". Aktiviteterne afholdes på en fast ugedag i SFO-tiden, mens enkelte aktiviteter ligger udenfor SFO-tiden fx. en aften eller weekend. Vi har været i Zoo, i skøjtehallen, på skaterbanen osv. Og årets største begivenhed er overnatningen på skolen frem mod sommerferien.

Frivillige i SFO

Vi er så heldige, at vi har flere frivillige medhjælpere i SFO'en. Elever fra 5. klasse bruger hver tirsdag eftermiddag sammen med SFO-børnene, hvor de hjælper til i et voksenstyret værksted. Alle elsker det - store som små! Det giver nemlig rigtig god mening også at mødes på tværs udenfor skoletiden omkring hyggelige aktiviteter, hvor man lærer af andre end den kendte voksne - og de store børn lærer at lære fra sig. Aktiviteterne kan være billedkunstlignende ting, bagning, boldspil m.v.

Brylle Landsbyordning

Tobovej 43, Brylle